Vid regnbågens slut..

Heppa!
Jag börjar ladda för Bergomsdagen nu verkligen. Går runt och rotar i alla skåpar och hyllor i huset efter grejer jag kan sälja vid mitt loppisbord. Jag tror det kommer att bli en fin hög med prylar. Har bl.a plockat ut massor med skor som är knappt eller inget använda, en 80-tals jeansjacka, flera 60-70-tals klännnigar, några telefonhyllor från 50/60-talet, en svart skinfåtölj och annat smått och gott. Tänkte lägga ut lite bilder på grejerna här så småningom så ni förstår att ni måste komma till Bergomsdagen och köpa av mig ;)
Men idag har jag inte letat runt så mycket, utan umgåtts med mina grannar istället. Först tog jag och Daisy en sväng till Anna vid 9 och käkade frukost, sen gick vi på promenad för att se på hästarna i hagen i grannbyn :) Daisy blev förtjust. Sedan svängde vi in till den här bruden Christina och fick lite fika och kikade på den fina gården och huset. Trevligt trevligt.
Och igår var det ju som bekant Mors dag så då åkte vi upp till Långviksmon för att gratta mamma och umgås med familjen över dagen :)  Här är mina fina föräldrar Ulla o Nicke.
Och är man hos pappa så är ett besök i trädgården obligatoriskt.. den här gången var det samlingen av massor av olika sorters påskliljor som skulle beskådas ^^
Visst är det konstigt väder för jämnan nu? Men jag fick iaf ett läckert kort på spektaklet häromkvällen.. snyggt va! Det här är då mitt hus och mot väggen står smala granstammar som Victor och Tommy ska bygga en gärdesgård av framöver :) Det blir fint. Och till vänster i bild står en grävmaskin och river ett hus och just nu i skrivande stund så finns bara hälften av grunden kvar för resten är borta. Tänk om det skulle gå lika fort att renovera ett hus som att riva ett..
Nä nu ska jag kvällsfika lite med Tommy och vår käre vän Jimmy som just kommit hem från en fisketur :)
Skepp o hoj!!
/(Pyret

Kommentarer
Postat av: Anna

Härliga bilder!

Vilken tur att jag måste åka bort så jag inte blev med på bild;-)Alltid roligt att vara med dig. Vi var duktiga som höll barnen vakna så de fick se hästarna.

2011-05-30 @ 23:03:00
Postat av: Jenny E

Åh, så fin bild! Den med regnbågen.

2011-05-31 @ 09:56:20
Postat av: Pyret

Jenny: Å tack så mycket! :) Ja det var jättehäftigt väder den kvällen, och så snyggt att bågen gick precis över vårat hus :) Man kunde se var den landade nere på åkern, så om jag varit snabb så hade jag kunnat stå precis vid regnbågens slut :)



Anna: Tack!! :D Haha nästa gång ska du inte slippa undan ;P Vad roligt att höra, ja vi är oftast väldigt påhittiga tycker jag :) Även fast det var jag mer än Daisy som ville se hästarna ;P

2011-05-31 @ 20:52:29
URL: http://pyretsprylar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0