Gospelhelg utan dess like alltså.

OJ ojojojOJojoj vilken underbar helg detta varit!! Superkul verkligen att återuppleva gamla minnen och umgås med gamla vänner som man inte hängt med på flera år. Och att dessutom få sjunga gospel tillsammans igen, det var nästan magiskt. Jag gick alltså här mellan åren 2004 och 2006.
Jo, det hela var alltså ett 10-årsjubileum för Mellansels folkhögskolas gospellinje, och det firades genom en hejdundrandes bra konsert. Ja, ni ser ju namnen?!!! AjajaAJ vilket bra utgångsläge alltså..
På lördagen började vi kl 10 och det blev en hel del hängande utomhus eftersom vädret råkade bli väldigt fint.
Här har vi Sojje, Ida och Josefine, tjejerna gick med mig under mitt andra år och våran kör hette "Aimin´high Gospel" och Sojje han gick året efter.
Bruds!  Elin, Emelie, Malin och Therese. Therese gick med mig mitt andra år och de andra tre gick året efter, men jag var deras lilla fan så jag lärde känna dem ändå, superfina töser :) Och Elin kände jag sen innan förstås.
Och här är då den lilla delen som var på plats av min klass det första året. Jag, Philip, Robin, Karro, Hanna och Jessica. Vi hette "Up north Gospel" och det var gaaalet kul att träffa dem igen! :D Vi har haft så roligt den här helgen och jag trivs verkligen i deras sällskap.. skittråkigt att man träffas så sällan bara.
Men HÄR har vi iaf hittat en rolig grej; en affisch från en konsert vi gjorde med Cyndee Peters år 2004.. och grejen är att Robin (han i mitten) hade gömt den i en pianostol i Tingsan, det stora huset där man äter mat, och den låg efter 7 år kvar på samma ställe!?! :D Haha, det var skitkul tyckte vi. Så vi skrev massa roliga hälsningar bak på den och la tillbaka den. Få se om den är kvar nästa jubileum, om tio år.
Och här övas det alltså för fullt..
Och nej det är inte aerobics, det är gospel ;)
Så fantastiskt kul att få ha Karin som körledare några timmar igen :) Hon är galet duktig!
SÅ kom till slut världens bäste Chris Harris och besökte vår körövning. Han lärde oss ett och annat och filade lite moves och stämmor, men annars tyckte han att vi lät otroligt bra och var rätt imponerad faktiskt. Han är bara för härlig, och så sjukt bra sångare satt det är nästan som ett skämt.. seriöst.
Grym inspirationskälla.
Och på eftermiddagen på söndagen när vi hade någon timme över så passade vi i Up North Gospel på att jamma lite i vår gamla replokal och det var jätteroligt verkligen, damma av de gamla låtarna :)

Sen drog vi en tur till stan på kvällen och käkade glass på UH och pratade minnen och barnuppfostran :)
Seeeen blev det natt och dagen därpå var en stor dag.. som jag berättar mer om sen ;P
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0