Barnmöbler från loppis.

IDAG har jag sjungit så mycket gospel så det kommer ut ur öronen snart.. men såååå roligt! Jag har verkligen saknat det. Jag ska visa bilder och berätta mer senare. Så fantastiskt kul att träffa alla gamla klasskompisar igen :D
En annan sak som är rolig.. är ju som bekant: loppisar :) Och idag har det varit kanske 100 st i Ö-vik, ÖVERALLT!! Och jag har inte kunnat fara på en enda.. det gör lite ont i hjärtat. Men gopeln får kompensera för loppis-spill så det går ganska bra ändå. Men jag tänkte visa vad jag hittade för någon vecka sedan :)
Så roligt när man hittar saker på loppis som man letat länge efter.  Jag har visserligen inte letat helt frenetiskt men jag har ändå haft ögonen öppna, så att säga, efter en sådan här söt liten möbelgrupp för barn :) Och nu hittade jag en till slut :D Jag har tänkt att måla allt vitt så småningom, men tills vidare får det vara som det är och platsen får vara i köket. När jag ställde dit det så vart det liksom inte så kul som jag tänkte att det skulle bli.. så jag fixade till lite och gjorde det hela lite roligare :)
Jag bytte plats på köksstolarna och kökssoffan och vips blev det en liten rumsavdelare som man dessutom kunde hänga grejer på. En tavla, en duk och en liten vimpel gjorde också det hela mycket muntrare.
Den lilla gåvagnen är ifrån Ankaret, tavlan likaså. Den vita leksakslådan är en gammal LP-låda som mamma och pappa hade på 70-talet och då var den även senapsgul. Den svarta, snygga fåtöljen har jag ärvt efter pappas fastrar och den lilla kökssoffan följde med huset när vi flyttade in :)
Stor förändring med små medel och ett roligt resultat. Och nu har det även blivit stor förändring i vardagsrummet  idag då Tommy och Victor rivit bort den svart/röda tapeten och tagit fram brädpanelen under och målat den vit. Jag ska visa hur fint det blev en annan dag, nu är det dags att knoppa in.
Vi ses kära ni! :)
/(Pyret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0