Fiffig gå-bort-present.

Hejja!
Livet som ensamstående är inte så kul alltså.. Tommy är på Ulvön och jobbar nu igen, så jag får vara själv hela veckan och det är skittråkigt. Jag har visserligen inte varit själv så mycket, har haft lite folk här och så men att gå och lägga sig ensam är så.. ensamt.
Ikväll var jag iaf över till grannen som fyllde år igår, och eftersom jag varit själv hemma några dagar och inte varit i stan eller så, så har jag inte haft någon möjlighet att köpa någon present, så jag fick tillverka en helt enkelt :) Jag tog en fin kruka och la i jord, fast jag hade ingen såjord som man egentligen skulle ha haft utan bara planteringsjord för trädgården och den är lite för "matig" och trådig så jag tunnade ur den lite genom att hälla i lite vägsand som vi hade i garaget, haha men den var för grov så jag silade den med en bärplockare, haha! Men sen planterade jag helt sonika lite frön, basilika vart det. Sen satte jag i en planteringspinne med griffelfärg på och skrev ett grattismeddelande och vad det var i krukan förstås, sen satte jag en liten rosett men man kan ju göra det hur personligt man vill, och pimpa själva krukan också..
Rätt kul att få tänkte jag ^^
Om man inte håller på med sånt själv så kan det ju va kul att få en färdigplanterad kruka som man bara får sköta hand om lite, så slipper man momentet att ta tag i själva planteringen :) Fiffigt va?
Så får Marie skörda lite härlig färsk basilika till den hemmabakade pizzan om en månad eller så :)

Kommentarer
Postat av: Josephine

Jag tycker iaf att det var en alldeles underbar present ^^

2011-03-20 @ 19:46:27
URL: http://cepeapor.blogg.se/
Postat av: Hanna

åå tack Josefin! ^^ Visste att en sån växtvän som du skulle gilla det ;)

2011-03-22 @ 19:08:34
URL: http://pyretsprylar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0