Back on track with news from Långviksmon and Ankaret.

OjOJ vad Pyret har varit oaktiv på nätet på sistone? Men det är ju för att hon varit så sjukt aktiv i verkligheten hallå! Har ju inte haft tid med detta. Det finns massor med grejer jag vill berätta om och massor av bilder jag vill visa, jag vet liksom inte i vilken ände jag ska börja i bara.
Jag kanske ändå måste börja med att berätta lite om succén i Långviksmon förra helgen, jag var ju faktiskt inte där själv men jag har hört såå många rapporter om hur det gick, så jag kan det liksom ändå utantill ;)
Det som hände var ju att byns intresseförening för första gången arrangerade en stor skoterfest, typ. Ett event som innefattade skoteruppvisningar och tävlingar, stor marknad av skotrar och tillbehör och en massa annat trevligt också förstås. Och det vart en succé!! JÄttejätteroligt att det gick så bra, när det ändå var första året och allt? Ryktet hade spridit sig väldigt långt och det kom skoterklubbar från alla håll och kanter och det var runt 750 st skotrar och på plats var runt 3000 personer. Och med tanke på att själva Långviksmon (med omnejd!!) innehåller ca: 300 personer så var detta riktigt, riktigt bra. Och grejen är ju den att när det händer en sådan här stor grej på ett så litet ställe, så gynnar det ju alla. För folk vart ju hungriga och frusna och köpsugna och allting så de gick självklart upp till Jollen ("köpcentrat" som Ankaret ligger i) och shoppade lös på alla butiker som finns där :D Ankaret sålde 65st 50kr-kassar t.ex..  alltså det är M y c k e t. Det var knökafullt där inne hela dagen, och vad ryktet säger så var det kö på Millas ända ut på vägen och folkligt nåt vansinnigt hela dagen.. :D Jätteroligt!
Ja, att det gick så här bra första året (ÄVEN fast det var typ storm ute) betyder ju bara att det blir galet nästa år :) Bra jobbat alla som engagerat sig i detta evenemang, ni förtjänar alla ett stort Tack! :) Och till Anna-Lena vill jag rikta ett stort tack o bra jobbat, som bakade 600 bullar :)
Megarean på Ankaret fortsätter med 50-kronorskassen och grejer och kläder ramlar in varje dag, så skynda dig till Långviksmon innan kassarna tar slut ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0