Lååång helg o mycket gjort.

OJ vilken produktiv helg detta varit. Har hunnit umgås för hela hösten tror jag :)
På fredagen kom samma gäng som i torsdags hit och den här gången gjord De middag åt Oss. Bruschetta med supergod röra av soltorkade tomater, oliver, tomater, vitlök och basilika till förrätt, älggryta till varmrätt och choklad fondant med glass till efterrätt, mums. Och innan efterrätten serverades dök det upp runt 7 pers till och sedan vart det slisk och spelkväll :) Sena natta vart det innan vi la oss och sov men det var hemskt trevligt, det är så roligt att ha huset fullt av vänner och bekanta.
På lördagen drog jag och Daisy till Emelinda och Billy på förmiddagen och åt brunch med hon och Stina, jättekul verkligen. Har inte hängt med Emelinda på minst 100 år, så vi hade mycket att prata om. Och Daisy vart väl avundsjuk på nåt vis så hon ville också ha uppmärksamhet.. Jaa, efter tre vällingflaskor och en portion gröt så bajsade hon ju världens största bajsblöja som läkte ut på alla hennes kläder.. och jag hade såklart inte något ombyte med mig, så jag fick slänga in na´ i duschen och gå upp på stan och köpa nya kläder åt ungen. Ja, det är till att göra bra intryck..
Efter det blev det häng och middag hos Lille-Mor ett tag och sedan vidare till Josefin som jag inte heller umgåtts med på 100 år. Hon och hennes Tove har en helmysig lägenhet och massor av djur så Daisy tyckte det var riktigt spännande att hälsa på hos dom. Det blev fyra hundar på en dag för henne så på slutet av dagen var hon riktigt van och relativt orädd. Fast när vi satte henne på Cane corso hanen Grims rygg så tyckte hon att det vart lite väl spännande och la av ett skrik. Men den lilla kattungen Caylon (stavning Josefin?) blev en riktig favorit för Daisy tror jag och de lekte mycket med varandra :)
På fredagskvällen efter spelet "När då då?" var vi alla lite mer allmänbildade.
Efter den lilla bajs-olyckan hos Emelinda och jag försöker tvätta upp ungens kläder.. det kanske inte syns på bilden, men det var bajs överallt.. ;)
Skyldig nakenfis fick iaf lite egentid med Emelinda medan jag tvättade bajs från hela badrummet.
"Den som inga byxor har, den får gå med rumpan bar"
Emelindas hund Billy :)
Hemma hos Lille-mor lärde Daisy känna en ny kompis, i spegeln :)
Också Basse förstås :)
Och hos Josefin o Tove vart kisskatten utan svans favoriten :)
Fast akvariet var väldigt fint och intressant också.
Det här var min helg i bilder också, faast jag har ju förstås inte berättat om allt roligt jag hittade på Ankaret när jag var i Långviksmon hela dagen idag, (fattar inte hur jag hunnit med det också den här helgen, ) nä det tar jag en annan dag. Den som väntar på nåt gått.. ;)
Sov gott nu alla vänner och ännu okända bekanta, så ses vi en annan dag.
Ciao/(Pyret

Kommentarer
Postat av: Ida

Men vad roligt att du skaffat dig en blogg så att man kan få hänga med i vad ni har för er!! Vad Daisy har blivit stor :) Helt sjukt, men inte så oväntat kanske, haha



Kram på er// Ida Strömgren

2011-01-10 @ 18:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0