Julplundra redan? njaa..

Hejja!
Idag är det ju snöyra o plusgrader hallå! vad hände? Vi som skulle ha massa folk i Bergom ikväll för att spela hockey, och en promenad ville man ju passa på att ta med lilla familjen när gubben är ledig från jobbet o allt, nä det blir till att hålla sig inne. Funderar på om jag ska ta tag i julplundringen eller.. fast det är ju så mysigt. Tråkigt att ta bort allt redan. I år hade vi ingen gran så jag fick visa upp min fina julgranskul samling på ett annat sätt, genom att hänga en tjock stål-lina över fönstret o trä på kulorna där. Det blev riktigt fint, och de som blev över fick ligga i en glest flätad korg på fönsterbänken. De flesta kulorna har jag fyndat på Tradera i omgångar de senaste åren. Ett tips är att köpa på våren och sommaren när ingen bryr sig om att leta efter julpynt, då kommer man undan billigt. Resten har jag hittat på Ankaret och några har jag fått. Den stora som hänger närmast är speciell för den köpte jag i Tallin när jag o Tommy firade vår första bröllopsdag, som en souvernir, och den kostade hela 80 kronor så den är mig extra kär.  Den randiga kulan på mitten fick jag tillsammans med några till jättefina kulor av min granne Anna när jag hade sjungit på hennes dotters dop, jättegulligt :)
Nä nu har maken fått sova ut tillräckligt tycker jag, själv blev jag väckt kvart över sju :)
Sees!
Det blir ett fint blickfång som reflekterar ljus o färger åt alla håll.
Ett fint blickfång som reflekterar ljus o färger från alla håll.
Jag tror att jag är en sådan som kommer ha samma pynt i granen varje år, och inte göra nytt varje jul. Traditioner, det gillar jag :)
Jag tror jag är en sådan person som kommer att ha ungefär samma pynt i granen varje år, istället för att byta och göra nytt hela tiden. Traditioner det är viktigt, fast i år hade vi inte ens någon gran ;)

Kommentarer
Postat av: Ida Jerrevik

Åh jättekul idé med kulorna hängandes i fönstrena. Måste nog sno det tills nästa år! ;)

2011-01-06 @ 12:06:54
URL: http://idaj.blogg.se/
Postat av: Jenny Eriksson

Åh, hörde ryktesvägen att det fanns en ny blogg. Din. Kul, den ska jag nog följa. Har ni haft det mysigt i jul? Vi har haft massa julkalas och ätit typ hela tiden, precis som det ska vara;) Elise har blivit lite extra klängig dessa dagar dock, beror kanske på allt nytt folk vi mött.

Vi ses

2011-01-06 @ 12:49:09
Postat av: Hanna

Ida: Kul att du gillar det, du får gärna härmas :)



Jenny: Vad kul att du hittat hit! Ja vi har haft det jättebra, även fast magsjukan ställde till med lite oordning, men det ledde bara till att vi fick fira två julaftnar ist, så det blev bara bättre :) Jaså är Elise en klängapa? Det har Daisy blivit också, Verkligen supermammig, men det går väl över.

Vi ses igen!! :)

2011-01-06 @ 16:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0