Mer brev åt folket!

Åhej o hå här var det nu några dagar sedan sist jag satt. Men det är ju bara skönt att få lite distans till internätet och ta vara på vänner, familj, hus och natur några dagar istället :)
Här i Bergom har vi tagit tag i massor av saker idag. Tommy har städat ur gillestugan som ska bli ett lekrum åt Daisy, och sedan har han visst målat en vägg i hallen, slipat och målat två garderobsdörrar, satt upp de sista listerna i Daisys rum, flyttat tvättlinorna till ett annat rum än innan, sandat uppfarten lite och installerat en lampa som jag väntat på i 100 år :) Duktiga Tommy!! Jag älskar när han blir på det här peppiga kreativa humöret ;)  Och jag har tvättat och vikt tvätt, lagat mat med min lillebror, varit på promenad, rensat lite barnkläder och börjat på en ny kasse till Second hand, gjort storkok på barnmat och t.o.m hunnit ligga på soffan en kvart och bara läst en tidning också.. jag minns seriöst inte när jag gjorde det senast? Och förresten så spelade vi ju Mariokart imorse en halvtimme också :D Det var oligt.
En riktigt soft dag hemma med andra ord, så skönt när man får en fixnings kick och bara tar tag i massa saker som man skjutit framför sig. Nu väntar vi på svärföräldrarna som ska komma hit och laga mat åt oss ^^ Och sedan blir det hockey (Oj, fast den har ju visst redan börjat, måste skynda mig) och ikväll blir det även en catch up med Linda min vän som kommer på besök, det ser jag verkligen fram emot.
De senaste dagarna så har jag och Daisy varit hos grannen Annika en del och pysslat. Jätteroligt att få dra fram allt material och invadera ett bord och bara sitta och klippa och klistra, som ett barn :) Vi håller på att förbereda för en rolig grej som ska hända snart, och man måste visst vara ute i god tid med planeringen och förberedelserna..
Fru Haga i pysslartagen. Hon är en hejjare på scrapbooking hon, och jag har insett att jag helt saknar talang för det faktiskt haha det är inte så enkelt som man tror ;)
Hon har fantasin som jag saknar..
En liten hint om vad vi satt och sysslade med kanske..
Jag älskar att skriva brev jag, eller kanske snarare tanken på att skriva brev, för jag får visst aldrig iväg dom där breven som jag så ofta tänker att jag vill skriva. Men visst är det otroligt mycket roligare att få ett brev på posten än ett mail eller sms?? Det är klart att ett fint sms kan verkligen göra ens dag, som t.ex det här som jag fick förra veckan: "Tror jag klarade provet :D  Tack för hjälpen Hanna!"  Från en förre detta elev som inte pluggat något till ett prov men fick hjälp av mig några timmar på kvällen innan, och satte det alltså :) Då blir man såå glad.
Men annars, det är ju sjukt kul att få brev! Såå jag satt och snidde ihop ett ganska roligt ett härom dagen, och nu väntar jag spänt på att personen som fick det ska respondera i form av ett vilt telefonsamtal för jag antar att det jag meddelade henne kommer att få henne att skrika rakt ut..  hihi, det är en jätterolig sak..
Meen, det berättar jag för er en annan dag! ;P
Nu måste jag springa och hjälpa till i köket för nu har visst svärmora anlänt.
Hörs o ses allesammen! Lämna gärna ett avtryck här nedan så jag får veta vad ni människor tycker om min blogg, jag ser ju allt att ni varit här o snusat men vet inte vilka ni är eller vad ni tycker om det hela .. ;)

Kommentarer
Postat av: marie

Hej! Tycker (som du säkert redan vet) att din blogg är kanonrolig! Jag skulle också vilja vara bra på scrapbooking, kanske Annika ska starta en kurs?? =D

Spännande med kalas... ^^

2011-01-30 @ 12:43:02
Postat av: pyret

Det är kul att du tycker den är kanonrolig Marie ^^

Jamen eller hur?! Hon är ju lix mammaledig, hon kan starta en på BÖNHUSET!??!! NU KOM JAG JU PÅ DET!! Då kan vi få in pengar!! (Oj,hoppsan, nu kommer det visst kosta pengar.. )hm.. men det kanske kan vara värt det!? :D Då kan vi samla in pengar till intresseföreningen. Jag har pratat med Anna idag o vi försökte komma på sätt att tjäna in mer pengar.. haha det är därför jag är väldigt inne i de banorna nu. Men apselut! Jag ska prata med henne om det ;) Bra idé Marie!

2011-01-31 @ 18:59:48
Postat av: Annika

Hihii

2011-02-03 @ 20:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0