Vinterskrud och återblick..

Hejbaberiba allesammen!!
Vilken härlig dag det varit idag! När klockan var kring 11 och solen sken, termometern stod på -15 så drog vi på oss underställ och täckbyxor och traskade med barnvagn och pulka över skoterspåret ner till sjön, den vänstra av de två sjöarna i byn. Vid strandkanten blev vi upphämtade av Perra och Daisy fick åka skoter för första gången :) Hon fick även köra ner i ett vattenbad med skoter för första gången :) Och Lovisas skor blev därmed dyngsura... meen det är en historia för sig som vi tar en annan gång, det blev iaf några mysiga timmar ute på ön tillsammans med några andra från byn, med grillning, lite dans och "tagen", mysigt :)
Dagen avslutades hos grannarna Haga tillsammans med Liifarn o fru Olsson och Solsidan, of course! Så sjukt bra den serien är alltså, haha vi dog när han fick utbrottet för båten!! HAHAha!
Det här är precis bakom min dataskärm en dag som denna.
Och detta är just framför vårat hus, den ståtliga eken i frusen vinterskrud :)
Även såklart den härliga baksidan, här taget ifrån altantrappan som går rakt från sovrummet ut till den härliga vinterträdgården!
.... Jag har fått så otroligt mycket fin feedback och respons efter modevisningen, TACK alla fina människor som vill göra mig så glad!! ^^
Även är det folk som undrar om jag inte kan lägga upp lite fler bilder från modevisningen och det är ju såklart jag kan :)
Här är under genrepet, det är min syster Grethe och Jöran som dansar loss till "Staying alive".
Också under genrepet: Några damer i ytterkläder under låten "Tuff brud i lyxförpackning"..
Tema: Grått/svart/randigt.

Hihi, när jag satt hemma och planerade fick jag för mig att vi skulle göra en liten sketch mitt i allt.. och så blev det. Här är jag, föreställande en stressad mamma som håller på att missa sitt tåg, sketchen hette "Tågstationen" och alla mannekänger var med i den, med några huvudpersoner, och den blev väldigt lyckad tycker jag ändå.. även fast folk tydligen hade missuppfattat och trott att det hela var en parodi på SJ´s lite jobbiga vinter.. haha, så var inte tanken iaf.
Här skäller jag ut min dotter som orsakat att vi missat tåget och strax efter detta rusar hela gänget av mannekänger in på scénen och ett smärre kaos utbryter..
Jöran var en glad trubadur som underhöll på stationen och Grethe.. pratade i telefon :)
Man måste verkligen ha sett det för att förstå poängen såklart, men det var riktigt kul iaf :)
.... Frexten, jag håller på att samla ihop grejer till min loppis som jag ska ha i mitt garage i sommar, hihi det är jättekul. På skylten vid vägen kommer det stå "Loppis, antikt och retro" ...  Håll utkik här efter fynd som jag kommer göra förhandsvisning på. Ses imårrn gott folk!
G´night /(Pyret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0