Fixa, trixa, greja- dona, ordna, feja!

Waka waka everybody allihopa!
Min syster är på besök och vi försöker få ihop låtar till modevisningen som är på fredag och det är minst sagt roligt :) Vi dansar runt i huset och tränar in 70-tals moves och svänger höfterna till Waka waka. Hihi, kul att va med söstra mi ^^
Iaf så tänkte jag summera min helg lite snabbt, jag hade ju en sådan trevlig helg i Umeå med vänner och släkt.
Vi drog upp på lördag förmiddag och hamnade lagom till lunch hos Frida och David och lilla Leelo, åt en hemskt god lunch, lite kaffe och drog sen vidare.
David har förresten en mycket fin samling av läskburkar :D Väldigt orginell och kul att kolla på :)
Daisy blev sams med Leelo efter en stund :)
Sen drog vi förbi Ohlssons tygaffär och hittade några fina reafynd och hamnade sedan hos våra fina vänner Ida och Sojje och en fin, lyxig lax middag och choklad fondue och en trevlig filmupplevelse, fast jag somnade förstås =riktigt avslappnad, inte hänt på länge.
Tyckte dock synd om värdparet som inte fick en lugn natt direkt, eftersom Daisy var eländig och skulle vakna och skrika under flera 40 minuters intervaller under natten..
Pyssliga Ida hade knypplat ihop ett Jättesuperfint täcke till Daisy med hennes namn på och allt :) Verkligen superfint och roligt att få, TACK så mycket Ida!! <3
Besök jättegärna hennes blogg: http://idaj.blogg.se/index.html
Det var hon som hjälpte mig att göra min, så jag är väldigt tacksam över det mä, för det här är ju riktigt kul! :)
Tack finingar för all gästfrihet! :)
På söndagen åkte vi på förmiddagsmöte på Pingst och drog sedan hem till Tommys bror och fru för att fira deras lille son som fyllde ett, det var väldigt trevligt. Daisy lekte så fint med sin kusin, det ska bli roligt att se dem växa upp :)
Nä nu kanske man måste tänka på refrängen ändå. Imorgon åker jag till L-mon igen för de sista förberedelserna inför modevisningen; Repa med kompet, repa koreografi, prova kläder, fixa dator och videokanon, fixa soffan till scénen, hjälpa några mannekänger med klädval och skriva manus :) Det ska bli jättekul!
För alla som inte fattar nåt.. Så ska alltså Ankaret Second hand i Långviksmon ha en stor modevisning och alla intäkter kommer att gå till ett stort projekt som hela Långviksmon som samhälle har dragit igång; Att bygga en skola i Colombia. De ska under ett år (tror jag?) samla in pengar på alla möjliga sätt och till slut även åka (inte hela byn kanske, men några stycken iaf) till Colombia och vara med att bygga en skola på plats. DET är häftigt. Tänk vad man kan göra bara man går ihop och samarbetar. Det är verkligen en fin grej och det känns jättebra att få vara med och hjälpa till på det här sättet genom modevisningen.
Såååå, har du lust att komma? Skynda dig att fara till- eller ringa till Ankaret 0662-30036, och köpa en biljett. Sist när jag språkade med mamma fanns det bara 15 st kvar, så först till kvarn!
En bild på mina fina till slut, eftersom jag ska vara borta från Tommö i tre dagar igen.. samma som förra veckan =( Vid sådana här hektiska tider så hinner man knappt ses nåt, eftersom det är så mycket planering och fixning hela tiden.. Och jag har visst en tendens till att allt för ofta sätta mig själv i centrum för stora projekt som det här.. Faast, det är ju lite av det jag gillar mest också ;) Fixa, trixa, greja, dona, ordna, feja :)
Vi ses på fredag folks.. Aight G´night!

Kommentarer
Postat av: Miriam

Hej! Vi tyckte också att det var väldigt trevligt i söndags! Det var så roligt att ni ville komma och kalasa med oss. Nu ska vi snart börja peppa upp på nästa 1-årskalas :)

Lycka till med modevisningen! /Miriam

2011-01-20 @ 08:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0