Sång, pulka o dans :)

Hola sombrero!

Har kommit hem från Umeå nu och är go i magen efter Max driven och Solsidan :)
Den här veckan har varit ganska lång faktiskt, till skillnad från alltid annars när dagarna bara flyger iväg. Jag har hunnit med rätt mycket tycker jag nog. I tisdags var Rebecca hos oss och vi planerade lite inför modevisningen. Vi ska vara konferencierer tillsammans och ska även riva av en fin gammal dänga som slutnummer; Heal the world med Michael Jackson. Det kommer att bli något alldeles extra och med hjälp av en mini gospelkör, alla mannekänger, videokanon och komp så kommer inget öga vara torrt innan vi är färdiga ^^ .. Jag säger inget mer..
Daisy och Rebecca blev kompisar på en gång.
eller..? ;)
På onsdagen hann jag med en liten picknick med grannen Annika o hennes lilla Leah innan jag for till Långviksmon. Det var Daisys första tur med pulkan och hon gillade det starkt. Haha jag gillar också att vi slog oss ner mitt på skoterspåret nere vid stranden och att det såklart kom en skoter mitt i kaffetåren, det var bara för oss latoxar (som inte orkade hitta en plats utanför "stigen") att hoppa ner i djupsnön och akta på oss :)
Inget solsken, men skönt att vara ute ändå :)
Ja, sen for jag då till L-mon för att greja o feja o fixa o dona och på torsdagen kom Rebecca även dit och vi övade med mini gospelkören och jag hittade lite fina grejer på Ankaret, som jag visade igår. Älskar framför allt tavlan, den hade så sköna färger och var så ljuvlig tillsammans med lampskärmen, även :)
På fredagen stressade jag som en get på Ankaret och hann till slut med bussen till stan, men Daisy var jättesur hela vägen (ungefär 5 mil) och en surgubbe satt tvärs över gången och höll för öronen och såg jättearg ut när Daisy skrek.. Haha, när jag upptäckte honom hade hon redan gjort det ett tag så han såg verkligen sur ut, så jag bad då om ursäkt och satte mig längst bak istället, pinsamt.
I Ö-vik hann jag med ett besök på Pingstkyrkans second hand men jag hittade ovanligt nog inget (?). Men det var gott med lite Subway med Lovisa och Julia och sedan en efterlängtad dansträning!
Åå vad härligt det var. Jag tog verkligen ut mig och körde gärnet och det var en sådan otroligt härlig känsla när man satte de svåraste stegen och svetten rann.. Aaah..
Så otroligt skönt att komma igång efter alldeles för långt jullov. Vi har två övningar i veckan, på fredagar och söndagar, och jag ser fram emot dom hela veckan ^^
Innan jul hade vi besök av en dansinstruktör som lärde oss en alldeles egen koreografi som är.. gaaanska svår, men skitkul. Så nu kommer träningarna verkligen vara utmaningar ett tag framöver, innan vi satt hela dansen, and I love it!! :D
Helgen i Umeå har varit väldigt trevlig och vi har hunnit med mycket där också.
Meen, det får jag ta imorgon, nu måste jag faktiskt gå och lägga mig. Daisy höll oss vaken inatt så nu lockar sängen ganska mycket kan jag lova.  See ya tomorrow folks!
/(Pyret

Kommentarer
Postat av: Fisa

Finns inget annat att säga än att denna blogg är fet! =]

2011-01-16 @ 22:59:26
Postat av: pyret

Fanx Fisalisa! B)

2011-01-17 @ 13:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0