Galleri 22, det är grejer det!

Nä nu får julen lov att lämna plats åt ny vår-inspiration och nya Second hand fynd och glada färger. Men det är så dryygt att packa ihop allt, det är ju så sjukt mycket grejer! Det är ju lustigt att det är så fantastiskt kul att slänga upp alla fina julgrejer innan advent och helst så mycket som möjligt, och sen är det alltid lika drygt att packa ner allt i januari igen.. Som en lustig grej man gör om varje år :) Ja, det kommer jag allt fortsätta med för det äär ju
så mysigt med julpynt.. men NU ska det bort! :)
Så här har mitt piano sett ut i jul. Till vänster är en 60-tals ljusstake som jag löste ut på en auktion för *host*600 spänn*host* som Ankaret hade på förra årets julmarknad som är hur fin som helst ^^  Bredvid den står en fotoram med vårat bröllopsfoto i. Ramen har jag löst ut på auktion på Auktionskammaren i Ö-vik och sen kommer två små fina porslinsfavoriter.. Den stora har jag köpt ut från vår släktgård Fiskarnäset i Jämtland och det är en Rörstrand "Granada" och den mindre är en Rörstrand "Dinera" och den köpte jag i somras på bagageloppis för 460:- mindre än den stora.. ;) Bredvid dem står fisken "Gabriel" som jag fyndat på Tradera.
Ljusstaken bakom är också en 60-talare och den har jag fått av mamma som köpt den på Ankaret.
De två otroligt fina "Picknick" tavlorna har Tommys moster Anita gjort, och hon är alltså konstnär och har alltså ett galleri/butik i centrala Ö-vik (Fabriksgatan 22, gamla Wikkid) och har alltså huuuur fina grejer som helst där!!
Halva butiken är full av hennes häftiga och alldeles egna konst och resten är full av riktigt, fantastiskt, superfina retro grejer och porslin i mängder! Där finns "Prunus", "Eva", "Adam", "Berså", "Blå eld".. och massor av fler favoritlegender ur porslinvärlden. Det här stället heter alltså Galleri 22 (galleri22.se) och är porslinfantasternas paradis kan man säga :) Verkligen värt ett besök mina kära vänner.. VERKLIGEN!
(För övrigt så är butiken så sjukt mysig så man vill bara stanna kvar när man väl kommit innanför dörren ^^ )
Här i köksfönstret har det fina änglaspelet från Ankaret fått stå tillsammas med "Sylt" från Rörstrand och den lilla hyllan jag hittat på Ankaret, den är så gullig, helst när man ställer fina små burkar i den. Den lilla glasburken är från Galleri 22, den var fylld med torkade tranbär när jag köpte den förra julen. Den stora blommiga burken är den också från Ankaret och den fina grytan har jag fått av en kompis :) Det röda godisfatet är från Åhléns och glasburken med skorpor i är från Lagerhouse.
Tycker om att ha granris ÖVERALLT i små krukor och vaser och som här i en gammal emaljkanna som jag köpt på.. Ankaret!  (hihi, Surprise!) Den fina gunghästen fyndade jag på samma bagageloppis som den lilla porslinsgrytan, för 100:-
Den vita trälådan var senapsgul innan jag målade om den, och den hade mamma och pappa LP-skivor i på det ljuva 70-talet. Det här är frexten från vårat lilla gästrum, som för övrigt är väldigt bra att ha :)
Så här såg det ut efter min julplundring förra året, (minus alla gardiner och dukar och julgranspynt)
"God jul"-tavlan längst fram i bild har moster Anita gjort och den är alltså från Galleri 22, och ovanför den ligger en helcharmig tavla som är från Ankaret och det står "En jul i hjätats tecken".. Ja! "hjärtats" är felstavat och det är så sött ^^ Som om min smålänning till mor hade målat den.
Avslutar med två bilder från julaftonen 2009 som vi firade hos oss med Tommys familj, 16 matgäster och det var första gången jag ens firade utan min familj.. haha lite speciellt var det ;) Men helmysigt även.
"Barnbordet" :) Alla är och hämtar mat i köket, det är därför det inte ligger tallrikar överallt, det var inte så att jag inte hade råd att fylla ut alla platser.. nog för att jag körde med papptallrikar förstås, men dom ser väl ändå rätt så lyxiga ut?? Det tyckte jag iaf ;D

Kommentarer
Postat av: Ida

Ni har så mysigt! :)

2011-01-10 @ 22:10:29
URL: http://idaj.blogg.se/
Postat av: Fanny b

Alltså vad jag gillar din blogg och alla fina loppisprylar.sjukt fina pikniktavlor,fick picknikbricka och underlägg nu när jag fyllde år:) ha de fint!

2011-01-10 @ 23:11:23
Postat av: Pyret

Nämen ooo vad roligt att höra Fanny!:D Ja tavlorna är underbart fina, det finns fler också i samma serie, plus att det går att beställa :) Åh den brickan är såå fin! Allt med picknick är ju underbart alltså, man skulle börja samla egentligen.. Fast jag samlar på så mycket redan, så då skulle nog Tommy bli tokig på mig ^^ /(Hanna

2011-01-12 @ 11:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0