Pyrettygpysslar!

Otroligt vad produktiv jag varit under Daisys sovstunder idag :) En liten promenad i det sköna vädret SEN drog vårkänslorna verkligen igång ^^  Åå vad härligt det är när solen strålar in genom hela huset och allt är bara ljust och man ser hur blommorna vaknar till liv och söker sig mot fönstret, (som avslöjar sin otvättade yta i solljuset.)
Sådana här dagar blir jag supersugen på att pyssla och greja här hemma. Jag tog genast tag i resten av alla kartonger och kassar som stått kvar i vardagsrummet sedan jul... (jag veet, helt sjukt länge!?) och fortsatte min rensning av gamla minnen och lådor med inredningsprylar från gymnasietiden. Efter det fortsatte jag och gjorde en ytlig gallring i garderoben och gick igenom köksskåpen efter grejer jag inte ville ha kvar längre och fick ihop två stora pappkassar som jag ska skicka till Ankaret. Det var allt möjligt, från grejer ur kökslådorna, till kläder, till prydnadssaker, tygstuvor (-ar?) och gamla gardiner och dukar ur linneskåpet :) Vad härligt att rensa! Jag ska fortsätta imorgon.
Men iaf så hittade jag lite fina tygstumpar i en låda som jag fick från Örnsömnad när jag sommarjobbade där för många år sedan, den där braiga tygfabriken i Långviksmon som Ankaret får alla sina fina tyger ifrån ni vet, och sydde mig genast två dukar :)  Jag tänkte att jag ska ha dem i sommar ute på altanen, eventuellt syr jag en till så jag kan ha till alla tre bord jag brukar sätta ihop när det blir låångbord.. men troligtvis blir det några matchande kuddar istället :) Men jag tyckte iaf att det var ett sommarglatt och fräscht tyg och det kommer ju att smälta ihop jättefint med det gröna i resten av trädgården :)
Eftersom jag kan nå många fler här på min blogg än personalen på Ankaret kan göra i sin butik så måste jag väl ta mitt ansvar och uppmana er alla, iaf ni som bor inom ett rimligt avstånd från Örnsköldsvik och Långviksmon, att ta tag i vårrensningen och sen ta en sväng till Långkan och lämna era grejer på Ankaret, eller det går även bra att lämna grejer hos mig. De har ju inte alls samma upptagningsområde som de stora Second hand affärerna här i stan så de får inte hem grejer i samma utsträckning, kan man ju förstå, så därför behöver de en liten puff, en extra grupp av människor som börjar lämna sina grejer där och kanske får en rutin på det, så får de ett ännu större utbud och allt skulle bli Ännu bättre ^^  Eller hur?! ;)  Jag vill hjälpa dem med de jag kan, och även om jag är en stor kund som handlar mycket varje gång jag är hemma, så räcker ju inte det.. så då får jag hjälpa dem på detta viset!
Scheesh! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0