Nostalgi tripp på hög nivå

Under julhelgerna har alla vi fyra syskon varit hemma och då har vi passat på att rensa ut mamma och pappas källarförråd på våra gamla, sparade grejer.. vissa sen vi gick i lågstadiet och ännu tidigare alltså..
Gissa om nostalgi tripp? Fy vad roligt det var, man fastnade verkligen i vissa lådor och en del grejer hade jag bara inte mage att kasta även fast Tommy nästan blev arg på mig för att jag ville ha det kvar. (Han ser att våran först så  väldigt rymliga källare ganska snabbt växt sig till stora samlar nästet och att man måste vara ganska hård för att jag ska kasta grejer)
Som de här grejerna tyckte han t.ex att jag skulle kasta..
Min jättesamling av kattsilver?!! Huur kan han tro att jag, efter många års samlande, skulle kunna göra mig av med den? Det är ju jättefint kattsilver!  (eller heter det kattguld? Det ser ju ut som silver?)
Och min fjädersamling?! Oj vad jag var rädd om den minns jag..
faast den fick faktiskt åka i sopkorgen till slut..
Jag hittade även det första verken jag gjorde på sy- och träslöjden :) Minns ni?
Den där skylten hängde på våran katt Tussis koja som jag hade gjort åt henne minns jag. Och ett litet penntroll från det sköna 90-talet fanns också bland alla grejer :)
Sen fann jag ju även väldigt fina saker. Den här bruna väskan minns jag väldigt väl. Den hade jag alltid med mig när jag var i 3-5 års åldern om vi for på möten eller till vänner, och i den fanns massor av kula leksaker och även lite färdkost ^^ Den har fått sin plats i fönstret i Daisys rum. Och den fina duvan den får faktiskt stå i vårat sovrumsfönster :)
Roligt att minnas tillbaka lite.
Från 1985 när jag föddes till 2000 när jag gick i åttonde klass hann det hända rätt mycket ändå..
men mer har det hänt sen dess. Tycker det hänt sjukt mycket på bara 5 år ja? Träffade Tommy första året, fick mitt första musiklärarjobb, förlovade mig med Tommy andra året, gifte mig med Tommy tredje året, fick barn med Tommy det fjärde året och ja.. nu har Daisy snart 1-årskalas? Vart tog tiden vägen?

Kommentarer
Postat av: Björsby Anna

Oj så duktig du är som tagit dig igenom alla de kartonger som stod i hallen!! Klart man inte kan slänga en sån fin samling med kattsilver - det kan vara bra att ha vid kärva tider.

2011-01-18 @ 12:21:23
Postat av: Pyret

Haha ja precis Anna!? Ja menar, hur mycket är det värt tror du? Det måste ju ha vuxit i värde väl? Det är ju ändå 15-20 år gammalt? ;) Typ antikt!

2011-01-18 @ 21:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0