Barnfullt och barnfritt.

Hola allahopa!
Tänkte jag skulle berätta vad vi hade för oss igår här i Bergom. Hanna och Stina kom ut och hade med sig tre små barn och vi gjorde det stora jobbet att gå ner till sjön och plumsa oss ut till vindskyddet för att grilla lite korv och fika. Lite lagom lättsamt med pulkor, vagnar, ved och liggunderlag plus barn, men det blev rätt trevligt till slut. Trots att Stina blev så stressad p.g.a hunger så hon slängde på korvarna på gallret innan elden knappt hannit hunnit ta sig än, haha så någon glöd var inte att tala om ;)
Sedan slöt Sanna och Annika också upp med deras två barn. Vi gick sedan hem till mig och fikade och det var väldans trevligt.
Och även denna gång hamnar alla på köksgolvet. Så roligt att se att alla leker jättesnällt, men vänta ett halvår så är det nog andra bullar kan jag tro.
Dejjan har tränat på att spatsera runt här i huset idag, men håller fortfarande ett fast litet grepp kring min ena hand..hon törs inte riktigt släppa än. Fast ett och annat steg tar hon själv emellanåt . Det var dessa jag tänkte visa häromdagen när det inte gick, de är iaf ursnygga Kavat skor som jag köpt på Ankaret.
Och även dessa har jag fyndat där.
Nä nu har svärmora varit här och hämtat Dejjan och Tommy tänker fara på hockeyn ikväll, så det blir första kvällen för mig på 10,5 månader som jag får vara hemma alldeles själv, och det känns såå skönt! ^^  Jag ska bara ta hand om mig själv, t.ex läsa min "Allt i hemmet" som kom i förrgår och som jag inte ens hunnit öppna än. Såå, ha en fin kväll alla, det ska jag! :)
/(Pyret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0