Gospelfeber!!

Celebrate good times c'mon!
Ååå nu kan jag inte hålla inne med det längre, nu måste det Uuut! Det som jag skickade ett kul brev om här handlade inte om att jag var gravid.. hihi som några faktiskt trodde, utan det var om detta: 
Yeeah det är en helt sjukt, galet, fantastiskt, megadegahäftig grej på gång hörrni!!
Mellansels folkhögskolas gospellinje fyller faktiskt 10 år i år!! Vilket kommer att firas med en dunderkonsert och en riktigt riktigt nice reunion för alla tio års "gospellinjar" :) Alla mina gamla klasskompisar kommer alltså upp till Ö-vik och under en hel helg ska här härjas och sjungas och övas och skrattas och minnas och sjungas ännu mera och det kommer att bli SKITKUL rent utsagt!! :D Jag är dundertaggad och längtar tills vi får skivan med låtarna vi ska öva in så jag kan börja repa och öva stämmor för fullt här hemma, det är alldeles för sällan jag får sjunga gospel för övrigt.. usch vad tråkigt! Det är ju faktiskt det bästa jag vet att göra i hela världen.. faktiskt :) Tänk att det kan vara så fantastiskt roligt och utmanande och svårt och ansträngande och rörande och kraftfullt och mäktigt och utvecklande och SKITKUL att sjunga gospel!?!  Jaa, helt enkelt så måste alla som bor i Norrlandstrakten leta sig till Ö-vik den 23 maj (troligtvis, lite osäkert datum) för att gå på årets mäktigaste gospelkonsert, (ja iaf i Norrland då :) för DÅ kommer inte bara tio års gospelklasser att sjunga i en megastor gospelkör utan ÄVEN.. förstås.. så kommer dessa att uppträda:
WALT WHITMAN- Chicago
CHRIS HARRIS - Chicago
SAMUEL LJUNGBLAHD - Samuel Ljungblahd liksom!
OLE BÖRUD - Norge
(och även eventuellt fler.. osäkra än så länge)
Jamen ni hör juh!?!! Får man inte gåshud så säg?!
Det kommer verkligen bli såå roligt att träffa alla igen. Jag gick alltså två år på Mellansel och både "Up north Gospel" och "Aimin high Gospel" som våra körer hette.. jo båda dessa klasser är utblandade med folk från hela Sverige kan man säga, så därför träffas man ju aldrig egentligen. En del har man kontakt med och träffar någon gång sådär men de allra flesta egentligen har jag inte träffat sen vi slutade, för fem år sedan? Kan det vara så? ojoj vad tiden går..
Bara därför måste jag slänga upp lite bilder från olika gospel konstelationer man varit med i. Tyvärr finns inte så mycket bilder på den här datorn men en del gamla minnen ska vi nog kunna väcka till liv ;)
Aimin High Gospel på Kåren i Piteå under Norrlandsturnén, mitt andra år på Mellansel.
En av dom roligare spelningarna var denna, på julaftonsnatten på Pingstkyrkan i Ö-vik, vi var ett sjukt bra gäng (ja alltså vi Var faktiskt fler än fyra) och akustiken och känslan och "Now behold the Lamb" och "He came" och jaa.. allt var fantastiskt härligt verkligen..
Här röjjer vi lös på Tejp, ett läger som är varje sommar i Ö-vik, det blir alltid ösig gospel på Tejp :D
Och alla i tältet hängde med på min dans på "All around" :)
Det var nog två och ett halvt år sedan det här.
Också lite Chicago förstås! ^^ Halva Aimin high i den lilla söta kyrkan där alla är så snälla.. Cynthia Nunns kyrka, vad hette den nu igen? Här kan man se lite äkta gospel passion ;)
Slappa elever och lärare utanför Hancock building, DÅ världens tredje högsta byggnad om jag inte misstar mig. Googla på Hancock building så får ni se något sjukt.. Vi var för övrigt på 94 våningen och käkade feting middag..hoppsan, det bokstavligen gungade där uppe :)
Avslutar med den traditionella gruppbilden utanför St Emanuel Baptist Church i Chicago där man alltid bor.
HÖrrni, det här blev ett väldans långt inlägg.. förstår inte vart jag har fått den här extra tiden ifrån, men Tack för det! :)
Jag kommer skriva mer om gospel såå, vi hörs!!

Kommentarer
Postat av: Jerrevikskan

UNDERBART, vad jag längtar!!! :D

2011-02-09 @ 21:29:17
URL: http://idaj.blogg.se/
Postat av: Pyret

Ja verkligen! Det ska bli fantastiskt roligt! ^^

Postat av: Alma Andersson

Hahahahaha.. vilka roliga bilder. Särskilt sista. Jag hänger på Ida och Therese och Jonas blockerar Andreas helt :)

2011-02-11 @ 15:24:42
URL: http://www.almaandersson.com
Postat av: Anonym

OCH jag har tidernas FULASTE frisyr...... Stackars mej, vad tänkte jag på?!

2011-02-11 @ 22:45:50
Postat av: Ida

Ja, såklart var det ju jag som skrev..

2011-02-11 @ 22:46:41
URL: http://idaj.blogg.se/
Postat av: Pyret

Alma: Ja haha Totto syns ju inte ens! Ja det var så roligt att kolla igenom alla Chicagobilder igen och minnas tillbaka lite.. Kommer bli galet kul att träffa alla. Ni kommer väl? Du o Totto? :)



Ida: Haha men Ida, inte var det väl så farligt?

2011-02-12 @ 18:52:54
URL: http://pyretsprylar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0