Pyret inreder bäbis lilla rum.

Hejbaberiba! Några dagar sedan jag skrev och jag tänkte att jag skulle visa för nyfikna hur Daisys rum till slut har blivit :) Den första bilden här är på hur det såg ut i väntans spännande tider då allt var iordningställt och förberett.. och det bara var bäbisen som saknades.  Med bamsemage och allt vad det innebär så stod jag på alla fyra och skrapade och målade om den där fina sängen.. TRE VARV! Det var sjukt jobbigt, men den vart verkligen superfin. Den köpte vi för 700kr på Himlen runt hörnet här i Ö-vik på deras begagnat-sida av butiken, den var då mintgrön men jag syndade lite och målade om den. Det vita lilla bordet är köpt på Ankaret och då var det i mörkt trä men lite vit färg på, så blir det mesta vackert :)
Den lilla hyllan är också den köpt på Ankaret med konsoller och allt för 20kr, den har jag också målat själv.
Speglarna är från olika loppisar och från Ankaret.
Men detta var alltså medans Daisy fortfarande sov i vårat rum, nu har hon ju sitt eget ^^
Utifrån sett ser det väldigt mysigt ut så här på vinterhalvåret..
Lampskärm- Ankaret, Brio-loket och plastblomman men kruka likaså, även den mintgröna fina burken.
Elefanten är från när jag och mina syskon var små, vi har alla lekt med den sen 70-talet och den håller än idag.
Jag blev jätteglad när jag hittade den här på blocket för 200kr och Daisy har redan jättemycket kul med den även fast hon är så liten. Den otroligt roliga tygbonaden är ifrån Ankaret :)
Och så här ser då rummet ut. Fåtölj, gåvagn, spjälsäng och tavlor är samtliga från Ankaret. De två roliga kuddarna med massor av färger och mönster köpte jag på Tradera av en tjej som tillverkar jätteroliga grejer, hittar inte hennes hemsida nu men om jag gör det ska jag definitivt dela med mig av den.
Till sist en söt liten bokhylla vi hittade på IKEA faktiskt, den kan man då fylla med roliga små grejer som jag har gjort här :) Tavlan uppe till vänster har Tommys moster Anita gjort åt Daisy, fler tavlor i liknande stil finns på Galleri 22 och då kan man också beställa text eller andra specialgrejer, ett tips för doppresenter eller till en arbetskamrat som ska sluta eller liknande kanske? Ta er en sväng till den affären eller kolla in hemsidan om ni vill :)
Tavlan i mitten har min fina vän Linda gjort
De flesta leksakerna har Daisy fått av våra vänner, men det lilla råddjuret nere till höger har en liten rolig historia.
Hemma hos min farmor i Strömsund fanns en liten byrålåda i hallen som det fanns prydnadsdjur i porslin i, som jag fick leka med och innan farmor gick bort så sa hon till min farbrors fru Ingrid: "Det som finns i den här lådan vill jag att Hanna ska få när hon själv får egna barn".. Och så blev det, jag fick i somras en liten låda med små prydnadsdjur i, som legat hemma hos Ingrid sen farmor dog, och det är väl runt 17 år sedan.. Ingen hade vetat om det förutom Ingrid, det var väldigt roligt att få. Och speciellt kul att få överlåta sakerna till Daisy, och är det inte ett otroligt fint råddjur till råga på allt?! :)
Nej nu är Dejjan vaken och vill ha sällskap igen, vi ska gå och dansa i vardagsrummet :)
hejrå!

Kommentarer
Postat av: vintageRetroPrinsessa

Hallå Hanna :)

Var så lite så ang kläderna :)

Jag har tre klänningar till Daisy om hon vill ha ? :)

Bambi har växt ur :).

Man kan inte spara allt då man har tre barn :)

sen ska lilal Elise få två plagg :).



Fin spis Bambi har likadan :)

Lyckades fynda den på röda k i stan 50 spänn :)

Ett tips sen är att spara gamla mat förpackningar som Daisy kan leka med sen :)

Så har vi gjort till Bambi . Russinpaket ägg kartonger mm :)



Ha det finast :)

2011-02-15 @ 20:54:18
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Hanna

Nämen oj vad snällt av dig!? :D Ja Daisy tar jättegärna emot lite klänningar, hon har stort behov av kläder nu så det passar jättebra :) Tack så hemskt mycket!



Sjysst att du fick en spis för bara 50kr, det är riktigt bra pris. Ja, det är en bra idé! Gamla matförpackningar är ju alldeles gratis och allt :)

Du får ha det jättebra Jessica! :)



2011-02-23 @ 18:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0