Det doftar syltkakor.

Hann med bakning idag också, det var skönt att få lite bortgjort inför Daisys kalas. Jag gjorde syltkakor och lyxade till det lite med Hemköps egna lingonsylt. Det är bara att när man bakar på det här viset så tar ju allt dubbelt så lång tid.. när allt ska va så litet?
Jag tänker nämligen bjuda på "minifika". Massor av kakor i miniformat, det är ju jättekul! ^^
Tar gärna emot förslag på vad för slags kakor jag skulle kunna göra, några som passar bra i miniformat.
Imorgon blir det minilyxkladdkakemuffins :D

Kommentarer
Postat av: Emmas husbestyr

Åh va mysigt! Dessa är små, enkla, snabba och goda: http://emmashusbestyr.blogspot.com/2010/08/snabba-havrekakor.html. Och dessa är ett måste på en kakbuffé: http://emmashusbestyr.blogspot.com/2010/10/kak-klubbor.html (går förstås att skippa pinnen). Lycka till! Kram

2011-02-03 @ 20:20:51
URL: http://emmashusbestyr.blogspot.com
Postat av: Annika

Du kan ju alltid göra små söta cupcakes i miniformar, som vi gjorde förra hösten :D

2011-02-03 @ 20:33:31
Postat av: Pyret

Emma: Å tack så mycket för tipsen Emma! Vet du, jag har faktiskt provat bägge dina recept här i jul, men jag misslyckades med båda är jag rädd. Eller.. kakbollarna vart som alldelens för mjuka och även superjättesöta, nästan för mycket för min smak alltså. Och havrekakorna där, dom blev som så väldigt smöriga, jag måste ha överdrivit fetthalten lite för de dröp liksom verkligen om dom :) Det var väldigt synd, men jag kanske testar dem igen och hoppas på att jag får till det den här gången :)



Annika: Ja dom blev ju superfina, fast inte så jättegoda om jag minns rätt? ;) Får se om jag kör igång ett sånt projekt, det tog rätt lång tid har jag för mig. Lite svårare med långa projekt nu än förra hösten va Annika? ;)

2011-02-03 @ 20:41:43
Postat av: Annika

Jo, det stämmer! Glasyren smakade inge bra. Men du får testa någon annan glasyr :)

Du får skicka iväg Tommy och Dejjan någon dag och baka för fulla muggar. Eller så få vi ta en bakdag du och jag. Någon är barnvakt och någon bakar och sen byter vi lite då och då :D Jag har själv lite bakning som måste göras innan den tredje mars..

2011-02-03 @ 22:31:23
Postat av: vintageRetroPrinsessa



Määä här bakades det syltkaker oxå :)

dock inte jag utan mannen och små tjejerna och drömmarvart det oxå :)

Försvinnande goda :)

2011-02-03 @ 23:18:25
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Emmas husbestyr

Äsch då.. Men en annan godsak som passar bra i miniformat är ju förstås chokladbollar. Ska precis ställa mig och göra en sats. Men mina blir nog stora. ;)

2011-02-04 @ 12:03:05
URL: http://emmashusbestyr.blogspot.com
Postat av: vintageRetroPrinsessa

Hallå Hanna :)

Inget av det jag rensar bort kastas :)

ger till alal syskon min mamma mina vänner / deras barn sen åker massa till Gottne Loppisen :)

Min mamma bor nämligen i närheten av där :)

smart va ;)



ha en kanon fin fredag :).



Synd ang skorna hade gärna velat haft dom ska så om man har tid nån dag att åka dit :)

2011-02-04 @ 14:47:29
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Pyret

Annika: Lätt att vi ska ha en bakdag! Ja som sagt, vi har ju det vi gör innan det blir kalasdags ;) Vi bestämmer en dag bara, nästa vecka kanske?



Jessica: Vad gott med drömmar.. det kanske man också kan göra i miniformat? :)



Emma: Ja förstås, chokladbollar funkar alltid. Jag ska nog göra små små bollar med fint strössel på, i små små söta knäckformar kanske ^^

2011-02-04 @ 14:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0