Tips på sommaraktivitet!

Jag har just skickat ett fint mail till redaktionen på Tidningen 7, en lokal gratistidning som går ut till alla hushåll, för att tipsa dem om att göra ett reportage om den kommande: "Bergomsdagen" :D
En jätterolig grej som jag och min granne Annica startade för två år sedan. Nu har det vuxit och nu är vi ett helt gäng med tjejer som ska träffas hos mig och planera på torsdag.
Det är en dag med massor av trevliga sommarinslag här i Bergom, vid bönhuset. Först och främst är väl loppisen det stora, alla tar sitt eget bord o egna grejer osv.  Sen har vi ju även fika- och korvförsäljning, godisregn, ponnyridning och musikunderhållning. Förra året hade vi clowner på besök också, vilket var mycket uppskattat av de yngre :) Första året hade vi de som stod och bakade hällakakor mitt på gården och sålde, det var ybermysigt.
I år hoppas vi på MÅNGA loppisbord.. så kom kom och anmäl er till mig om ni är intresserade av att hänga på. Det brukar vara en otroligt mysig dag och båda åren har vi haft jättetur med vädret (tur att jag känner han som håller i vädertrådarna ;)  och det har varit jättevarmt och skönt.
Och vem som får stå på den snygga scénen i år får bli en överraskning så länge. Första året hade vi Fredric Johansson från OMFS! (One man freakshow, sök på OMFS!. på Facebook) och förra året var det tre duktiga brudar från musikestét som underhöll.
Jamen ni ser juh!! Gissa hur gott det smakade med nybakta, varma hällakakor med smör och mjölk den här dagen! Fantastiskt.
Och kaffe över öppen eld är ju bara det bäste.
Säger bara: Välkommen att delta på alla vis! Alla förslag på förändring eller förbättring är också välkomna och som sagt, önskas hyra av ett loppisbord på Bergomsdagen 2011 så är det bara att höra av sig! :D
/(Pyret

Kommentarer
Postat av: Anna Englund

Hejsan hur mycket kostar ett loppisbord? O vem ska man kontakta för att boka ett?



Mvh Anna Englund, Åmynnet

2011-06-01 @ 21:29:48
Postat av: Pyret

Heej Anna!! Vad otroligt roligt att du vill vara med! :) Det kostar 50kr för ett bord och du bokar genom att ringa till Marie på nummer: 0702070856

Kul!! Då ses vi, :) /(Hanna

2011-06-05 @ 23:40:54
URL: http://pyretsprylar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0