Kittel i mitt hjärta.

Alltså, jag måste ju bara säga att jag har ju verkligen varit på livets finaste fjällresa! Jag hade en fantastiskt trevlig helg med mina vänner Linda, Oscar, Jacob och min syster Grethe och Kittelfjäll var målet. Efter massor av telefonsamtal, vissa gladare än andra fick vi oss till sluuuut ett boende som vart riktigt bra till på kuppen. Det blev inte det första boendet som var tänkt, som hade svinbillig hyra och blueskvällar på köpet, och inte heller det nyrenoverade lyxhuset på två våningar som blev plan B, och som tur var inte heller det tredje "huset" som visade sig vara en friggebod på 13 kvadratmeter utan kök.. utan en härlig korridor med tre rum och kök, lövtunna väggar och en massa kärlek!
I bilen har man förstås alltid roligt, och så även denna gång. Hihi det bästa var när Jacob ringde till 118 800 och frågade efter adressen till Mekonomen i Falun.. shishi.
Väl framme i stugan hittade vi mycket porslin av olika varianter, dessa mustachtallrikar var mycket underhållande..
Någon (tänker inte avslöja vem) fick för sig att se ut så här skön i backen.. och jaa, det var ju kul  B)
Jacob och Grethe var också fina i backen, detta är tyvärr det enda kortet jag har därifrån, och det är t.o.m taget innifrån fikastugan, dåligt att jag inte tog med kameran ut i snöön.
Jo, sen var det det här med porslin allstå.. Det visade sig att fem personer av fem möjliga på våran resa var porslinsfantaster, och det visade sig då också att skåpen kryllade av jättefint retroporslin som.. ingen hade användning för på den där lägergården, tyckte vi. Så vi tog oss en riktig funderare på hur vi skulle kunna komma över dessa vackra tallrikar.. på ett ärligt och fint sätt förstås.
Jaa, till slut hade vi suttit lite väääl länge och granskat, funderat, sorterat och värderat och allt vart väldigt allvarligt och seriöst.. men, till slut blev det ändå så att ägarna ville ha kvar sitt fina porslin, så tji fick vi!
Men lika glad var väl vi för det förstås :)
Helgen innehöll väldans mycket glädje, musik och dans och jag trivdes för välda bra :)
Tack för det kära vänner!
Puss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0