Bo på lantgård hallå!

Glad midsommar på er alla!! Hugaligen så lite tid man har över ändå.. Att sitta inne vid datorn under sommaren var visst svårare än jag hade trott :) Men här kommer en liten redogörelse på vad jag och Tommy gjorde för megamysigt förra helgen :) Vi firade vår tredje bröllopsdag och jag hade i hemlighet bokat in oss en natt på "Bo på lantgård" på ett ställe som heter "Godsta gård" och det blev verkligen huuur mysigt som helst!
När vi kom upp på gården så möttes vi av en glad bondfru, tre hundar och två små lamm, som även följde med in i stugan när hon visade runt oss :) I den här omrenoverade bagarstugan fick vi bo och det var helt perfekt.
Bondfrugan hade gjort iordning en picknick korg åt oss och skickade iväg oss på cykel några kilometer till ett jättemysigt ställe vid Gideälven där vi fikade och sov på hällorna en stund.

Det var verkligen fint där..
Sen tog vi en promenad och kikade runt lite. Här är gården sett nerifrån hagen.
Inne i stugan var det så fint ordnat och jordgubbar låg framme i en skål..
Och ingredienser till massor av mat fanns där också. Tre fina recept ledde oss fram till en jättegod middag och vi insåg att det var väldigt längesen vi faktiskt gjorde en middag tillsammans, alldeles själva och för vår egen skull.. så det var en lyckad grej.
Lammsadel från gården såklart.
Stugan var ganska stor och mycket mycket fräsch och fin..
Och på gården fanns det förstås massor av djur.. som jag älskar ^^
Matning på gång precis utanför vår stuga av bonden.
Kanske världens finaste häst!!
Och på kvällskanten tog vi en tur i kanot och upplevde något speciellt, vi såg tre bävrar :D De blev lite sura på oss och slog med svansarna i vattnet och jag ville åka närmare men Tommy avrådde mig.. det var nog smart.
Vi åkte vidare och snackade med kossorna en stund ist..
Och träffade på två nyfikna unghästar..
Och när vi kom tillbaka gjorde vi den goda efterrätten och bara njöt av tystnaden och ensamheten..
En helt klart jättelyckad grej vart det. Jag kan verkligen rekomendera vem som helst att åka på en "Bo på lantgård" och koppla av några dagar. För det här var höjden av avkoppling verkligen.
Just do it!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0