Fiskarnäset- paradise on earth

Inte ett moln så långt ögat kan nå.. huuuj vad härligt det är när man kan fixa i trädgården eller mysa på en picknickfilt till sent på kvällen utan att frysa ihjäl :) Äntligen är sommaren här.
Och i helgen åkte jag och min man tillsammans med våra vänner Stina och Victor till vårat sommarställe i Jämtland och mös några dagar, det var väldigt väldigt trevligt :)
Vårat fina ställe heter Fiskarnäset och vi ska tyvärr sälja det inom kort.. ='( Så det här blir sista sommaren för oss, så jag måste passa på att åka dit många gånger de närmsta månaderna, hojta ifall det är någon som vill hänga på! :)
Tänkte visa lite fina bilder därifrån..
Fiskarnäset ligger alltså på ett näs som man måste åka båt i tre kilometer för att komma till, och när vi körde över vid 22-tiden på torsdagen så regnade det.. tyfis.
Väl framme drog vi igång en fin brasa och grillade lite korv i gammelstugan, de e kvalité :)
På fredagen gick vi runt på ägorna och kollade lite, traskade i skogen och på ängarna runt omkring husen och tog en siesta på gräsmattan :)
Grapparna skalade potatisen på farstukvisten, precis så där som man vill ha det.
Fiskeri fiskera blir det alltid på Fiskarnäset såklart. Även denna gång, fast det nappade lite dåligt, vi drog upp 6 gäddor och 4 abborrar tror jag.. utöver alla småfiskar förstås.
Tommy o Victor tog en nattlig tur på sjön för att kasta ut flugan på det vindstilla vattnet.. men det var nog lite för kallt för att få napp på det än, allt ligger ju ganska mycket efter i utvecklingen där uppe, t.ex så finns det inte en enda blomma som är utslagen än.
Efter grillning av älgkött i öppna spisen blev det godaste efterrätten på elden ^^ Gino- Mums! Tyvärr låg de små foliepaketen inne lite väl länge så allt blev lite mosigt, men annars är ju det här den bästa efterrätten, helt klart!
Gino= hackad banan, kiwi och jordgubbar med vit choklad på, grillas i ugn eller på glöd och serveras med vaniljglass.
Här är gammelstugan med Skalfjället i bakgrunden.. så underbart ställe.
Och så här ser hela gården ut. Ladugården byggdes 1865, Gammelstugan 1867-68 och Nystugan 1895.
Här växte alltså min farmor upp och alla somrar har vi spenderat mycket tid här..
Avslutar med utsikten från kammaren i Nystugan, så ljuvligt. Och de gamla medaljongtapeterna är bara underbara.. tänk att vi ska sälja.. ja, det är svårt att förstå ändå =/

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag vill jag vill jag vill

2011-06-08 @ 10:55:37
URL: http://withmywords.tumblr.com
Postat av: Pyret

JA JA JA LiNDA!! Vi ska ju fara med vårat fjällsgäng! Måste ta oss ett häng snart så vi kan planera ihop oss ^^

2011-06-08 @ 22:04:53
URL: http://pyretsprylar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0