Ommöblering gillas!

Hallå i vårsolen! (JA det droppade faktiskt från taket för första gången igår :)
Idag fortsätter vi att gå inspirationens väg och det är så härligt. Jag riktigt skuttar omkring här i huset :) Jag har flyttat runt lite blommor i fönstren så att det ska bli rättvist med solmängden för dem och har upptäckt att det verkligen varit lönsamt för pelargonen, (den enda jag lämnade kvar uppe när de andra fick flytta ner i mörkret i källaren under vintern) att få ha stått på diskbänken i närmare två månader, under lysröret :) Den har verkligen växt till sig och ser så glad och grön ut nu.
Iaf så blev jag sugen på att grejsa lite i pyssel rummet efter att jag satt där och sydde igår, så jag rensade ut lite tyger och organiserade upp dem lite och la dem i hyllan ist för lådorna under pyssel bordet. Så här blev det!  
Dessa hyllor rymmer allt från garner till pärlor och scrapbooking stuf och den lilla plåtlådan uppe till höger är proppad med spets som man kan använda till allt möjligt fint. Och plåtasken med den fina damen med katten innehåller massor av fina knappar ^^ De är båda från Ankaret och innehållet också.

På den här sidan hyllan finns två Ankaret-fynd uppe till vänster och de svart/gula vaserna har jag hittat på bagageloppis i Ö-vik förra sommaren, annars är allt nytt här faktiskt. Krukan från IKEA, gröna korgar från Hemtex och runda askar ifrån Lagerhouse. Men den stora, gula, skitsnygga tavlan har jag fått av min fiina vän Linda i studentpresent! :) En puss till henne! withmywords.tumblr.com
De här tygerna var de som jag köpte i Umeå, och nu har de också fått en plats.
Dessa är då alltså nya men resten loppis o Ankaret.
Nej, nu ska jag packa upp nya lådor som min syster kom hit med igår, får se jag hittar några fina grejer jag kan visa för er sen.
Eller förresten.. jag tror att jag och Daisy tar en tur ut i solen istället, kanske ska vi ta och hälsa på bonden och alla kossor? :D Ja det gör vi!
Ut i solen med er nu alla latfisar som bara sitter på jobbet och skolan, och.. gör sina, jobb..!? Haha, det är så skönt att va mammaledig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0