Succén är ett faktum!!

Mamma klipper bandet och förklarar projekt Långviksmonsskolan i Colombia för "Påbörjat"..
Weehoo!! Modevisningen gick jättebra!! Skulle rakt säga att det vart en succé om jag får uttrycka mina egna åsikter.. o det vore ju konstigt om jag inte fick göra det på min egen sida :)
Jo, till slut så blev den av. Det har varit mååånga kvällar och sena nätter med planering och sömnlösa timmar när idéerna frodats i huvudet och en hel del spotifynördning, flera dagar tillbringade på Ankaret för att hitta rätt kläder och kommunikation med mannekängerna.. Men alltihopa var värt det! :)
För det är när man ser alla fina människor, som innan var så nervösa, komma upp på catwalken och riktigt stråla av glädje, och att se självförtroendet sakta smyga sig fram och den där extra lilla svängen med armen eller snurren visar att de vågar lite mer nu än förra gången vi tränade. Det är Det tillsammans med känslan av att man verkligen är med i något större, att man är med och bidrar till en bra sak och att det kan bli en skillnad för att just jag är där, och att man kan få chansen att sjunga en vacker sång som berör människor och ger en inspiration till att vara med och hjälpa... DET gör att allt är värt all möda innan.
För mig finns ingen större tillfredsställelse än när jag kommer hem efter en sådan här kväll och sätter mig vid köksbordet i mörkret, tar ett andetag och bara njuter av allt som hänt under kvällen. Att göra grejer som det här är nog det bästa jag vet. Jag älskar att göra sådana här saker! Att då få vara konferenciér tillsammans med Rebecca gör det hela ännu mycket bättre :) Vi kom på igår att vi helt enkelt är ett radarpar när det gäller sådana här grejer. Samma humor, samma timing, samma spontanitet och väldigt lika sångröster dessutom :) TACK för igår Rebecca, du är guld värd!
"Heal the world"..
Under kvällen sålde vi lotter och hade jättefina priser i form av fina presentkort och lyxiga fruktkorgar, och en auktion på en Vancouver tröja från Markus Näslund med autograf, den gick för 2500:- och en målvaktsklubba med alla modos autografer, den gick också för runt 2000:- och sist en EP-skiva från Lill-Babs med autograf, hennes första utgåva av "Är du kär i mig ännu Klas-Göran" och den gick för 400:- :D Alltså, vad roligt att folk vill betala så mycket, för att de vet att det går till en jättebra sak. Det är imponerande.
Sammanlagt fick vi in cirka 20 000 kr på hela kvällen..!! Oj vilken bra start på projektet.
Sen finns det fler sätt att få in små slantar varje dag: På Jollen torget ("köpcentrumet" i Långviksmon) har de ställt upp en alternativ pantningslåda som man kan slänga sina burkar i ist för den vanliga, så pantar Ankaret burkarna istället också får vi in lite extra pengar där :) Mycket fiffigt. Och sedan kan man få lägga till fem kronor, eller mer förstås, när man betalar sina prylar vid kassan på Ankaret så går det också till projektet.
Många bäckar små..
Alla mannekängerna var jätteduktiga och publiken var jätteglad och tacksam. Fast jaa, allt gick ju kanske inte klockrent, vi fick lite problem med ljudet där på mitten, eller.. ljudkortet på den splitternya datorn kraschade totalt kan man säga, och det var egentligen kört att överhuvudtaget få till något mer ljud, meeen det löste sig också :) Det var bara roligt att jag o Rebecca fick hålla låda i typ en kvart extra och improvisera med någon allsång och roliga historier och sånt.
Sammanfattningsvis så var kvällen helt enkelt kanon, och det var synd att inte alla jag kände kunde närvara och dela den med oss. Ett jättestort TACK till alla som hjälpte till på olika sätt, och till alla som kom dit och bidrog till att göra den här världen lite bättre.
Många bäckar små min kära.. Alla kan vi dra vårt strå till stacken.. Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa NÅGON!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Låter som en underbar kväll =) Kram

2011-01-22 @ 13:56:09
URL: http://frusahlen.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh va KUL Hanna att det blev så bra!! Du är så duktig! Och det var säkert alla andra fina eldsjälar också som ställde upp!



Puss

2011-01-22 @ 16:30:03
URL: http://withmywords.tumblr.com
Postat av: pyret

Ja Jenny det var en underbar kväll, synd att du inte kunde vara där.



Linda: Tack så jättemycket! Ja det finns många eldsjälar där uppe och med sånna i spetsen kan man komma långt. puss!

2011-01-31 @ 21:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0