Fyndtips från Långviksgrekland


Tjenarenixen!
Pyret rapporterar från Långviksmon den här veckan, för att maken är på Ulvön och jobbar några dagar och då är det trist för mig och Daisy att sitta hemma, så då for vi till L-mon ist. På Ankaret fanns det mycket fint nu när jag kom, och det har kommit in mycket trevliga saker under tiden också. Tänkte visa lite bilder på några grejer som det går alldeles utmärkt att komma upp och köpa :)


En helt fantastisk skivspelare/radio/skitsnyggmöbel från 50-60-talet, 275:- (Fast nu fick jag just veta att den här kommer att gå på Ankarets auktion som blir till sommaren.. sorry folks, ni får lägga ett bud på den då ist :)



Väldigt gullig liten bänk för 160:-

Jag gillar sådana här små grejer jag, set med fruktknivar och dyl. Nu finns det inne tre små söta set, alla kostar 15:-vardera.


Alldelens superfin burk/skål från Rörstrand, "SYLT". Jag har själv en egen som jag använder som ytterkruka, hade
det inte varit för det så hade jag köpt den här på studs.

40:- små kronor som ni kan se.. :)

Jättefin ljusstake/prydnad som jag gärna skulle vilja köpa själv..

En riktigt nice elorgel för 200:- Som hittat! Slå till bara! ;)

Och om man kommer upp till Långviksmon för att gå på Ankaret så kan man ju kanske bli hungrig och då kan man gå och käka på Millas, 10 meter från Ankaret :)  Svensk, hemlagad husmanskost, otroligt bra. Igår var det min favoriträtt! ^^ mums..
Resten av veckan är det så här det ser ut. Här kan man ju även se öppettider och annan bra fakta. För om man nu åker 5,5 mil från Ö-vik så kanske man vill att det ska vara öppet om man skulle råka bli hungrig. :)


Det var allt för den här gången.
Nej förresten!! Nästa vecka kommer jag att ha en mini insamling i mitt garage :) Det kommer att utgå en stor släpvagn med kåpa på obestämd dag nästa vecka ifrån mitt hus, och då ska den alltså vara full! Men jag har inte så jättemycket grejer att proppa den med, så jag tänkte att ni skulle hjälpa mig. Alla som bor så till så det passar sig att ta en sväng förbi Bergom utanför Ö-vik, ni kan ta och rensa era förråd och garderober lite extra rejält i helgen så kan ni dumpa grejerna i mitt garage under veckan. JÄTTEGÄRNA alltså!! :D Jag blir superglad om jag får proppa vagnen full. Så, finns det grejer du vill bli av med som du inte orkar göra så mycket arbete för, så släng upp dem på ett flak eller i bagaget och kom till Bergom och ställ det i mitt garage så ser jag till att ditt gamla "bråte" omvänds till pengar som kan användas till otroligt bra ändamål :) Bra va!?! :D

En kan göra mycket mina vänner.. men många kan göra mer!!
/(Pyret

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh jag vill ha ha ha!! Jag måste ta mig dit snart. Man får inte boka några grejer ;)

2011-02-09 @ 22:50:10
URL: http://withmywords.tumblr.com
Postat av: Fanny B

Alltså Ankaret verkar ju vara livets bästa ställe, om man gillar second hand vill säga och det gör ju jag:)

2011-02-10 @ 20:30:19
Postat av: Pyret

Linda: Kuuul att du ser något du gillar! :D Jo man får reservera grejer, i några dagar, om man vet att man kan komma och hämta det efter några dagar.

Gör dina önskningar kunniga min vän! :)

Den där bänken den var dock väldigt eftertraktad så jag fick tre förfrågningar om den på bara några timmar, så den vart tyvärr såld rätt fort. Såå.. det gäller att hålla sig framme ;)



Fanny: Hihi vad roligt att jag lyckats framställa det på ett så bra sätt så du tycker så! ^^ Du får helt enkelt åka raka vägen dit när du kommer upp till Norrland nästa gång :D Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0