I´m gonna dance my ass off!

Wihooo! Jag provade nyss min brudklännnig och jag kommer fortfarande i den!! DET kändes skönt faktiskt.. Det här med barnafödandet satte visst större spår än vad jag förvånandsvärt nog hade trott. Och det verkar som att det ska vara eländigt svårt att bli av med det där sista dessutom.. Men jag har ju i stort sett inte ansträngt eller tränat min kropp sen jag slutade med fotboll i nian, och någon gång måste man väl förstå att man inte är femton längre.. kilona börjar ju faktiskt vilja hitta någonstans att sätta sig nu för tiden, och då måste man väl helt enkelt börja ta tag i det hela nu. Och DET har jag verkligen gjort idag :D Jag vann en aktion på Tradera på en väldigt rolig grej.. "Zumba fitness"! :D Ja, det är det du sett på TV-shop när man ska dansa och ha sig, och det ser jättejobbigt och jätteroligt ut. Det är liksom som att ha en egen dansinstruktör hemma i vardagsrummet, för det är på DVD alltihopa :) Kommer bli fantastiskt roligt det här. Jag har t.o.m tänkt att jag ska fixa en projektor o grejer bort till Bönhuset och bjuda in alla brudar på byn och ha riktigt roliga danskvällar tillsammans, smart va?! :D Man kan ta lite betalt för det så får vi in lite pengar till intresseföreningen också :) Inte klokt vad bra!
Så då blir det Zumba några gånger i veckan också har jag ju dansträningen två gånger i veckan förstås, men den är tyvärr inte så jobbig mest bara rolig. Men det är iaf en bra start på mitt nya liv som sund och hälsosam :)
Det jobbigaste är ju bara det att.. Jag ä l s k a r att fika!! Jag älskar att fika. Det är ju så mysigt, och trevligt, och stämningsfullt och gott och roligt!?! Jag måste ju nästan dra ner på allt mitt fikande ifall jag ska börja träna en massa.. annars blir det ju liksom +-0 och det känns väldans meningslöst.
Jaa eller är det någon som har något annat förslag? Nyttigare fikabröd kanske?
tyfis.. jag som bakat så goda chokladbollar idag..
Sen får vi väl se hur det går med Zumbandet men jag hoppas på att det blir en succé :)
Såå, är du sugen på att köra några pass så kom förbi bara så kör vi! Det passar ju så grymt bra för en mammaledig typ att kunna köra igång passet när det passar med sovtider och dyl. så det här blir nog jättebra.
Finns du som tyckte det lät kul att köra i grupp här på Bönhuset så hör av dig så får jag också veta hur stort intresset är, hoppas vi blir många :)
(alltså, om man gör minikakor då? Då blir det ju inte lika onyttigt väl? )

Kommentarer
Postat av: Jenny E

Bor ju inte i Bergom,men ganska nära ändå. Så passar dag och tid skulle jag gärna va med på zumba. Jessica kanske hakar på?!

2011-02-26 @ 19:10:42
Postat av: vintageRetroPrinsessa

IM in :)

Om det funka för mig med :)

Kul att träna :).

hi hi hi .



Pssst Jenny Bambi har en klänning till livia i morgon i hennes favorit färg :)



Kram

2011-02-27 @ 16:18:42
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Pyret

Härligt tjejer! Vad roligt att ni vill haka på :D Nu ska jag bara försöka styra upp det här med projektor lite snabbt.. (vet ju inte hur lång tid det kommer att ta att få loss en sådan men) men sen är det ju bara att dra igång. Det kommer bli jätteroligt! :D

2011-02-28 @ 16:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0