Körkort och påsk och en allmänt ljus vår..

ÄNTLIGEN!!
Här har jag inte haft tid eller ork att sitta på länge men det gööör ju ingenting! :) Livet rullar ju på liika bra som vanligt :) Om inte bättre för nu har jag fått KÖRKORT!! :D Hihi det är jätteroligt och jag är fri som en fågel!
Tommy är på Ulvön nu igen så för första gången så kan jag göra vad jag vill trots att han inte är hemma :)
Uppkörningen gick jättebra och var nog ganska enkel tycker jag.. Han var även väldans trevlig den där Jan Kastberg, vi satt och pratade loppisar och Second hand hela vägen nästan :) Han var, som jag, intresserad av retroprylar så vi hade ju väldigt mycket gemensamt visade det sig.
Sen senast jag skrev har det ju hunnit vara påsk och långhelg. Och Oj vad man hinner med mycket när man är ledig några dagar. Jag och Tommy har rensat i trädgården som bara den, dragit ner gamla pallkragar, massor med ris och löv och virke och stolar och annat till majbrasan, som i år är rekordstor tror jag.
Vi har även varit med vänner och familj, premiärgrillat med Stina o Viktor, som också hjälpte oss att elda vår stora "äng" så den blev alldelens svart. Varit på påskaftonshäng med alla hemvändare hos Jacob o Stina och igår var jag på lovsångskväll på EFS i Gullänget, jättebra kväll.
Ögonblicket efter att Jan sagt att jag gjort en godkänd uppkörning. Glädjen och lyckan var total. Sedan följde tio minuter av tårar och glada samtal med vänner och familj :)
Under påsken fick vi fint besök av byns gulligaste påskkärringar :) Som istället för att tigga godsaker, gav MIG ett helt påskägg med godis och ett jättefint, hemmapysslat Grattis-till-körkortet-kort :) Så snälla o gulliga grannar jag har!
En kväll for vi till Hambergs för att umgås och grilla i deras nya, jättefina hus. Det var en mycket angenäm afton.
En dag kom Emma och Malin hit och jag fick bjuda dem på lunch och minifika. Älskar sånna besök :)
På skärtorsdagen var vi hos svärföräldrarna vid havet och umgicks med släkten lite :) Tommys farfar Rubin.
Och världens sötaste mormor och morfar ^^
Igår krattades och rensades även häcken på lite ogräs.
Och efter det åkte jag med Daisy och André, hans tjej Emelie och hans bror Noa till lekparken i stan och lekte av oss några timmar. Det var jättemysigt. Ska visa fler bilder därifrån en annan dag.
Såå.. I´m back on track med bloggen, men känner fortfarande att jag håller det nog på den här nivån faktiskt. Jag hinner inte med uppdateringar var o varannan dag.. men vem lider för det? Haha det gör ju inget. När det dyker upp fina fyndtips framför mina ögon, eller när jag känner för att dela med mig av livet lite, då kommer ni få läsning.. men det blir inga okynnesinlägg bara för inläggets skull.. det är bara meningslöst.
Så, tack för att du tittade in. Vi ses snart igen! :)
/(Pyret

Kommentarer
Postat av: Helene

Grattis. Jag vill också ha körkort.

2011-05-02 @ 14:44:07
URL: http://trafikskola-nacka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0