Vårinspiration i hemmet.

Dagen före.
Imorgon fyller alltså Daisy 1 helt år gammal, och i helgen blir det tre olika kalas.. ojsh..
Så idag och igår har jag varit igång som en tok här hemma och städat och fejjat, bakat och grejat. Jag har också varit så grymt less på grejerna i mina fönster länge och velat göra om jättelänge men inte haft någon inspiration, men idag kom det lite iaf, även om jag inte hade några nya loppisgrejer att slänga upp så händer det ju mycket bara man byter lite ordning och tar fram något som stått i skåpet länge och sådär :)
Jag började med kontoret för där var jag så less på alla smågrejer som tog plats och samlade damm.
Det blev mycket bättre efteråt. Jättesmidigt att ha alla pennor och krimskrams i en korg istället för direkt på bordet, det går så mycket lättare att dammtorka då. Och den lilla byrålådan som jag inte visste vad jag skulle använda till den fick bli en yta för småprylar att samlas i. Så här i början ser det luftigt ut, men jag kan nog fylla upp den med diverse fiffigt och sött snart :)
Jag kan berätta lite om prylarna, (de som inte ser ut som vanliga kontorsgrejer alltså;)
Det vita pappret med två ansikten på är ett litet checkhäfte jag fått av en kompis som innebär att jag får ringa henne nääär som helst om jag behöver hjälp med något :) Väldans fint ärde!
Den lilla katten kommer från min farmor, samma som råddjuret som hade en liten gullig historia som jag skrev om här. "L"-et är en av fyra bokstäver i ordet "Love" som jag o tre bästisar delade på på en Alla hjärtansdagsafton som jag bjöd på här hemma hos mig. Väldigt gulligt de mä :)
Och den lilla spegeln i mitten..
Den har min pappa gjort när han var liten. Jag hittade den i ett gammalt pennskrin som han hade som barn i ett dolt fack, och det är alltså en liten, liten spegel med en bild på en häst i mitten. Och det är alltså pappas häst som han hade då, eller familjen hade då. Också är det gammal, gulnad tejp runtom.. den är så fiin! Och min pappa är sötast! ^^
Jag bytte till slut plats på spegeln och satte den helt enkelt bredvid pappas studentfoto som jag har på hyllan i sovrummet. Hyllan har jag köpt på Ankaret och konsollerna med, för 25kr. Sen målade jag den bara och vips så snygg den blev :) Den blommiga lådan som jag skrev om här passar ju bara perfekt in i vårat sovrum och krukan och tavlan med katterna har jag också förresten köpt på Ankaret. Katt-tavlan hör till mina senaste fynd jag gjorde förra veckan.
Det var dessa tre jag kammade hem senast från Ankaret alltså. Färgerna ljuger för jag hade konstig inställning på kameran, men mattan är iaf jättefin och är turkos och ljusrosa, alltså inte grön och orange som på bilden. Den är så gullig för den ser nästan ut som ett fat med cupcakes! ;D De där fina pastellfärgerna med en liten sprits och ett rött bär på toppen, eller hur?! Den blåa, blommiga saken är en megafin kylbag som jag ska ha massor av picknick i i sommar ^^
Jag gjorde inget märkvärdigt i sovrumsfönstret mer än att Jesus fick komma fram lite :)
Pelargonen är den som övervintrade och trivdes på min diskbänk och det svarta konstverket fick vi av min fina vän Susanne i bröllopspresent :)
Duvan packade jag upp ur en av alla lådor jag hämtade hos mamma och pappa som var från då jag var liten.
Och tavlan har jag köpt på Ankaret, jag gillar den jättemycket och det känns tryggt och skönt att ha den bredvid sängen.
Den här söta lilla spegeln jag har köpt på Ankaret för något år sedan, den får nu samsas i köksfönstret tillsammans med glasburken från Lagerhouse.
Till sist bakade jag också två sorters kakor igår. Chokladnötrutor och Brysselkex. Och fatet ni ser är alltså ett kaffefat för en liten kaffekopp.. så då förstår ni hur små kakorna är, shishi! Fatet är förresten också från Ankaret :)
Det blir spännande med kalas o födelsedag imorgon, lill-Dejjan..
Jaa.. där inne låg hon för ungefär ett år sedan.. Sjukt skumt alltså!!

Kommentarer
Postat av: Ida S

Men hjälp! Du hade verkligen en rejäl kula :)hahaha

2011-03-17 @ 22:07:58
Postat av: Hanna

haha, ja den var gigaaantisk i slutet ^^ Och stack bara rätt ut ;) Det ser faktiskt helt stört ut..

2011-03-24 @ 11:42:07
URL: http://pyretsprylar.blogg.se/
Postat av: Amanda Malmborg

Sheeeena vad stor din mage var då :o

2011-03-24 @ 22:11:57
URL: http://malmboorg.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0