Hejja på, alla eldsjälar o glada pensionärer!!

Men alltså.. jag måste ju bara berätta om att jag hade kanske världens mysigaste kväll igår! Hihi så gulliga människor får man leta efter med lykta alltså.
Jo, jag var i Långviksmon och hade sett en liten affisch på anslagstavlan där om att det skulle vara ett musik- och sångcafé i Movattnet, en liten by på ca 40 invånare som ligger några kilometer ifrån Långviksmon.
Så jag frågade Lena, en handlingskraftig och mångsysslanade järnkvinna som för övrigt bor ute på en liten ö mitt i Storsjön i Långviksmon, ifall inte hon och jag skulle ta och fara dit om torsdagkvällen? :)
Så vi tog hennes skoter och for iväg och det blev alltså en riktigt lyckad kväll.
På programmet stod husbandet "Old Fejs" för underhållningen, och allsångshäftet användes flitigt och improviserade sång- och poesi framträdanden var mycket välkommet. Så det tog inte lång tid innan jag stod på scénen och sjöng tillsammans med det söta lilla bandet av glada pensionärer :) Vi brände av Sjösala vals och alla i salen klämde i på "Gullviva, mandelblom, kattfot och blå viol"  ^^
En söt gubbe höll i värdskapet för kvällen och skötte det galant genom att locka oss till skratt mellan sångerna med diverse små historier och vitsar. Och efteråt kom massor av söta personer fram och ville prata och tyckte det var för fantastiskt att ungdomen orkade sig ut ifrån sina TV-apparater och datorer.. och en annan undrade varför jag åkt 8 mil för att beträda deras lilla Bygdegård..
Sånt här tycker jag är såå roligt att göra :) Att visa lite engagemang, intresse och deltagande när människor anordnar och står i.
För nu är det så att hon som är ordförande i lilla Movattnets Bygdegårdsförening heter Mia Westberg och är 25 år gammal, ett år yngre än mig alltså, och hon gör ett enastående arbete! Det är så kul när unga människor vågar engagera sig och "beblanda" sig med pensionärer och medelålders för att försöka få en roligare och bättre sammanhållning i bygden. Jag är själv litegranna åt det hållet och tycker det är jätteroligt att anordna grejer för att folk ska få komma tillsammans och träffas och ha trevligt. Och det krävs inte mycket jobb egentligen, för att folk ska uppskatta det såå mycket och att det hela ska bli en lyckad sammankomst.
Det finns tyvärr för lite eldsjälar ute i byarna, men de som finns de förtjänar lite uppbackning och mycket visad uppskattning, för att man inte ska tappa dem.
Så; TACK Mia, för att du jobbar och kämpar för din by! Det kommer Movattnet ha så mycket glädje av och ditt engagemang kommer att ge resultat i många glada miner och kanske en och en annan inflyttning ;D
Alltså, kvinnan i mitten som spelar trummor.. Vilken star!! Haha hon var hur skön som helst och spelade på sin lilla uppsättning trummor med en säker hand (ja, hon spelade mestadels bara med en hand) och rörde inte en min. Hon var en stencool gumma alltså.. ^^
Synd att jag inte fick på bild när jag stod och sjöng med mina stora skoterkängor på.. ;P Haha, jag tänkte ju inte på att ta med mig några andra skor på skotern, så jag fick matcha mina Monki jeans till mammas skoterkängor! .. Tur man inte är så känslig av sig.. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0